Service, reparation och reservdelar

Qicraft har ett eget serviceteam med tekniker som täcker alla delar av Sverige. Våra tekniker utför installationer, reparationer och förebyggande service av våra kunders träningsutrustning.

Serviceteamet är utbildade och certifierade i att utföra allt från service och reparationer till programuppgraderingar, regelbundet underhåll och garantireparationer.

Intresserad av ett serviceavtal?
Gör en felanmälan
Beställ reservdelar

Vi mäter TTS (Time To Service) och FTFR (First Time Fixing Rate)

För oss är det viktigt att vi håller en hög servicenivå för att du som kund ska känna dig trygg i valet av oss som leverantör. Därför mäter vi nyckeltal som TTS och FTFR.

Vårt TTS mål är att vara ute hos dig som kund inom 72 tim från det att vi fått en skriftlig felanmälan. TTS mäts över alla dagar i veckan och alla dygnets timmar.
Vårt FTFR mål är att åtgärda felet direkt vid första besöket i 95% av fallen så att du får så lite driftstörning som möjligt. Under 2014 så nådde vi 90% på vår FTFR.

Qicraft rekommenderar starkt att vår utrustning monteras och servas av auktoriserade servicetekniker för att kunna kvalitetssäkra utrustningen före användning.