Actic väljer Qicraft/Technogym som partner för träningsutrustning

Marko Fjällstedt

Sales Manager

+46 (0)709 71 21 78

Actic befinner sig i en spännande fas där man noga arbetat igenom bolagets strategier, partners och träningserbjudande.

Steg för steg har Actic även valt partnerskap för att realisera strategin. Som en del av detta har man upphandlat leverantör för träningsutrustning och meddelar nu att man valt Technogym som partner för träningsutrustning inom kondition, styrka och format.

Jonas Lissjanis, Chief Product Officer på Actic.

För andra delar inom träningsredskap har Actic partnerskap tillsammans med bland annat Concept och Casall. Actic har under omfattande utredning testat och utvärderat ett flertal varumärken innan valet föll på Technogym som exklusiv leverantör.

”Vi är glada och stolta över samarbetet med Actic. Tillsammans kan vi bidra till att fler människor i Norden får bättre träningsupplevelser och lever ett aktivare liv. Detta går helt in enlighet med både Technogym och Actics ambition att stärka folkhälsan i Norden.”

Alexander Hed, Country Manager på Qicraft / Technogym.

Samarbetet inleds i april 2021.

Om Actic

Actic grundades 1981 (fd Nautilus Gym) och idag är Actic en av de ledande aktörerna på gymmarknaden i Norden med bemannade gym. Bolaget driver drygt 170 anläggningar med över 180 000 medlemmar på huvudmarknaderna Sverige, Norge och Tyskland. Actics vision är ett friskare samhälle genom träning och attraherar en bred målgrupp. Actic, som har sitt huvudkontor i Solna, Stockholm, har cirka 800 heltidsanställda och en nettoomsättning under 2020 om 748 miljoner kronor. Actic Group leds av VD Anders Carlbark.

Sofia Brandberg, CMO Actic Group

Sofia.brandberg@actic.se

Om Qicraft/Technogym

Qicraft är exklusiv distributör av det italienska varumärket Technogym och Nordens ledande partner inom träningslösningar och relaterade tjänster.
Qicrafts mission och ledstjärnan i allt vi gör är ”Activating People”. Vår ambition är att hjälpa våra kunder att skapa lönsamma affärer genom sin investering och leverera de bästa resultaten inom hälsa och välbefinnande.
Qicraft Sweden är en del av Qicraft Group som består av Qicraft Sweden, Qicraft Norway, Qicraft Finland, Qicraft Estonia och Qicraft Finance.

Presskontakt:

Marianne Bryhn, CMO QICRAFT GROUP