Digitala lösningar

Erbjud dina medlemmar digital träning hela sommarsemestern

Kontakta oss
Sebastian Östman

Sebastian Östman

Digital Solution Specialist

+46 (0) 707 71 22 07

Träningstjänster via Mywellness-app

Att erbjuda och sälja digitala tjänster

Under våren har onlineträning vuxit . Gymmedlemmar kör numera liveträning och distanscoaching som en naturlig del av deras aktivitetsrutiner. Den här utvecklingen är här för att stanna.

Konsumenterna är redan vana vid att mobilen är hubben till tjänster av alla olika slag, därför är tiden rätt att investera även i att kunna tillhandahålla träningstjänster digitalt.

Sommarsemesterperioden är snart här,  därför är det viktigt att redan nu etablera en god digital relation via mobilen med sina medlemmar. På så sätt behåller de vanan längre fram och sannolikheten ökar att de fortsätter att vara aktiva. Tröskeln att återvända till gymmet efter en paus är lägre när styrka och kondition också upprätthålls på sommaren.

Så här tillhandahåller du träning och coachningstjänster i Mywellness-appen

1. Växla mellan dagens och veckans träning

Variera mellan program och övningar som kan göras i gymmet eller hemma. Skapa en röd tråd som följer medlemmens träningscykel, samtidigt som hen kan följa ett program designat av en professionell tränare.

Dagens eller veckans träning visas på framsidan av Mywellness-appen, där kan medlemmarna själva bläddra igenom vilka övningar de ska göra. Både kroppsviktsövningar och träning med utrustning kan erbjudas. På så sätt kan alla hittar något som passar just deras förutsättningar och mål. Det är också enkelt att lära sig eventuella nya övningar, eftersom varje övning erbjuder en video som instruerar utförandet.

Det är enkelt för en tränare att skapa träningspass och schemalägga i Mywellnessplattformen. I Mywelleness Professional Suite finns massor av redan färdigt innehåll, om så önskas kan man använda sig av färdiga övningar och program skapade av Technogyms Master Trainers.

En dag- eller veckolång träning kommer att finnas på Mywellness-appens hemsida, där kunden enkelt kan konfigurera den.

2. Ett personligt träningsprogram

Individuella träningsprogram med möjlighet att även lägga till kostprogram hjälper att säkerställa att kunden når sina mål även under semestern.

För en kund som behöver personlig coaching, skapar den personliga tränaren ett individuellt träningsprogram specifikt fö kundens egna mål och nivå. Träningsprogrammet kan innehålla både kroppsviktsövningar och gymprogram. Det är också enkelt att lära sig eventuella nya övningar, eftersom varje övning erbjuder en video som instruerar utförandet. Tränare kan själv spela in egna videos med instruktioner som läggs in i samma program. Mywellness ser också till att hålla koll på alla individuella inställningar som, repetitioner, belastning och andra eventuella inställningar specifikt för individen.

Det individuella träningsprogrammet kan också omfatta daglig programmering, som inte bara tar hänsyn till styrka och kondition,  utan även kost och andra typer av hälsorekommendationer.

Kontinuerlig kontakt mellan kund och tränaren via Mywellness-appens interna snabbmeddelandetjänst ökar kundens upplevelse av att upprätthålla en personlig relation trots avståndet.

Det personliga träningsprogrammet innehåller videoinstruktioner.

Förutom träningsrekommendationer kan daglig programmering också inkludera kostinstruktioner.

Snabbmeddelanden upprätthåller tränar-relationen trots avståndet.

Gymmets egen app – en möjlighet att öka försäljningen

Digitala tjänster behöver inte och borde inte vara gratis.

Distansträning diversifierar utbudet av tjänster och gör dem tillgängliga för fler kunder, närsomhelst och varsomhelst. Det är alltså en möjlighet för gymägare att skala upp sin verksamhet, samtidigt som det är en stark konkurrensfördel.
Du kan också länka en befintlig online-butik till gymmets egen Mywellness-app. Detta gör online-butiken mer tillgänglig för medlemmarna än någonsin tidigare. En fantastisk möjlighet att ytterligare skapa nya eller stärka redan befintliga intäktskanaler.

Vill du höra mer? Kontakta oss gärna, vi hjälper dig att lyckas med dina affärer.