Referenser

Nya medlemmar och mer aktivitet med Technogym Let’s Move For a Better World

Fler aktiva och ökat antal besökare med Technogyms kampanj Let`s Move For a Better World. Läs framgångsreceptet för Skullerud Sport Center i Norge.

Branschen vill nå alla där ute som inte är medlemmar i ett gym. De hoppas på flera medlemmar själva och där tyckte jag att Let`s Move från Technogym är den perfekta kampanjen. Både antalet nya medlemmar och antalet aktiva medlemmar ökar tack vare kampanjen, även långt efter att Let`s Move har slutförts.

Jorunn Foss, chef och ägare, Skullerud Sport Center.

Kontakta oss

Sebastian Östman

Digital Solution Specialist

+46 (0) 707 71 22 07

Vad är Let`s Move For a Better World?

Let`s Move For a Better World från Technogym är världens största sociala kampanj för fysisk aktivitet Let`s Move stöttar kampen mot fetma och fysisk inaktivitet bland barn och ungdomar, ett globalt växande problem. Let`s Move skapades 2013 och varje år har kampanjens engagemang ökat avsevärt. Kampanjen går ut på att deltagarna samlar MOVES genom att vara aktiva. Ju högre aktivitetsnivå, desto fler MOVES tjänar individen. All aktivitet samlas in automatiskt i Mywellness från Technogym, en molnbaserad lösning som kommunicerar med dig, dina kunder och din träningsutrustning. Träningsanläggningarna måste samla in ett visst antal MOVES för att få ett pris från Technogym. Priserna finns i tre olika nivåer för att det ska vara möjligt för alla typer av gym att delta. Priset doneras till en välgörenhetsorganisation som arbetar för att se till att barn håller sig fysiskt aktiva.

Relaterade produkter

TechnogymMywellness – en digital träningsupplevelse

Läs mer

40% av medlemmarna deltog i kampanjen.

Medlemstillväxt och ökad aktivitetsnivå är resultatet.

Skullerud Sport Center, ett komplett Technogym träningscenter, har utmärkte sig särskilt den senaste Let`s Move-kampanjen.
År 2019 deltog de aktivt i kampanjen med ca 800 av sina 2 000 medlemmar.
”Let`s Move har haft en enorm inverkan på centret, besökarantalet ökade märkbart både under, men också längt efter att Let`s Move hade avslutats. Det är ju det vi jobbar med hela tiden, att fler ska vara aktiva.”,  säger Jorunn Foss, chef och ägare, Skullerud Sport Center.

Föll för Let´s Move direkt

Skullerud föll för Let`s Move från Technogym direkt när de hörde talas om kampanjen.
”Det finns inget prat om att vinna här, alla kan delta. Oavsett form och nivå. Du ska inte prestera någonting enormt, du ska inte själv vara högst upp på en lista, det är den kollektiva prestationen som räknas. Individens hälsofördelar, förutom att bidra till en god sak, är det som lockar människor. Det är tydligt att människor är här lite extra och är mer aktiva under perioden. Vi hade 70% aktiva medlemmar under Let`s Move, vilket är mycket högre än resten av året. De som deltar märker skillnad på både kropp och knopp och gör en extra ansträngning för att göra fysisk aktivitet till en naturlig del av vardagen. Även efter att kampanjen är avslutad. ” – Jorunn Foss.

Medlemstillväxt och en bra lista över potentiella nya medlemmar, är resultatet av Skulleruds satsning på Let`s Move For a Better World 2019.

Är ni med 2020?
Anmäl ditt intresse redan nu till: sebastian.ostman@qicraft.se eller kontakta oss via formuläret om du har frågor.