Service och support

Service och support

Information gällande Coronavirusutbrottet

2020-03-10

Technogym är ett italiensk varumärke med kontor och fabrik i Cesena i Norra Italien. Emilia-Romagna regionen, där Cesena ligger, har drabbats hårt av Coronavirusutbrottet, men trots det, gör Technogym ett fantastiskt arbete med att fortsätta driva sin verksamhet obehindrat.
För närvarande påverkas inte leveranser av produkter eller tjänster. Fabriken fungerar normalt och enligt informationen vi har fått från transportföretaget DHL, fungerar även leveranserna obehindrat.

2020-03-12

I Sverige ser vi just nu ett allt mer ansträngt läge, men tack vare Qicrafts starka Nordiska organisation och  struktur tillsammans med Technogyms stabilitet, fungerar även vår verksamhet utan störningar.

Vi tar nu ett solidariskt ansvar och gör vad vi kan för att förhindra spridningen. Därför kommer alla våra anställda med möjlighet att arbeta hemifrån, göra det för att minska antalet anställda på kontoret. Vi har som sagt en 100 procentig fungerande organisation och kommer att hålla möten digitalt både internt och med våra kunder för att undvika personlig kontakt och därmed bidra med det vi kan för att så många som möjligt ska hålla sig friska.


Qicraft har ett eget serviceteam med tekniker som täcker alla delar av Sverige. Våra tekniker utför installationer, reparationer och förebyggande service av våra kunders träningsutrustning.

Serviceteamet är utbildade och certifierade i att utföra allt från service och reparationer till programuppgraderingar, regelbundet underhåll och garantireparationer.

Intresserad av ett serviceavtal?
Gör en felanmälan
Beställ reservdelar

Vi mäter TTS (Time To Service) och FTFR (First Time Fixing Rate)

För oss är det viktigt att vi håller en hög servicenivå för att du som kund ska känna dig trygg i valet av oss som leverantör. Därför mäter vi nyckeltal som TTS och FTFR.

Vårt TTS mål är att vara ute hos dig som kund inom 72 tim från det att vi fått en skriftlig felanmälan. TTS mäts över alla dagar i veckan och alla dygnets timmar.
Vårt FTFR mål är att åtgärda felet direkt vid första besöket i 95% av fallen så att du får så lite driftstörning som möjligt. Under 2014 så nådde vi 90% på vår FTFR.

Qicraft rekommenderar starkt att vår utrustning monteras och servas av auktoriserade servicetekniker för att kunna kvalitetssäkra utrustningen före användning.

 

service-och-support-qicraft-sweden