Service och support

Service och support

Kontakta oss
Andreas Hed

Andreas Hed

Nordic Customer Care+ Manager

+46(0)70-856 12 41

Qicraft har ett eget serviceteam med tekniker som täcker alla delar av Sverige.

Är du privatkund och har frågor kring hur du enklast kommer igång att träna med din Technogymutrustning?
På denna sida hittar du användbar information om våra bästsäljande träningsprodukter för hemmet.

Alla förfrågningar gällande teknisk support, felanmälan och beställning av service eller reservdelar till din Technogym träningsutrustning görs till e-post info@qicraft.se eller genom att fylla i relevant kontaktformulär nedan.

Våra tekniker utför installationer, reparationer och förebyggande service av våra kunders träningsutrustning. Serviceteamet är utbildade och certifierade i att utföra allt från service och reparationer till programuppgraderingar, regelbundet underhåll och garantireparationer.

Intresserad av ett serviceavtal?
Gör en felanmälan
Beställ reservdelar

Vi mäter TTR (Time To Repair)

För oss är det viktigt att vi håller en hög servicenivå för att du som kund ska känna dig trygg i valet av oss som leverantör. Därför mäter vi Time To Repair (TTR) som ett nyckeltal. TTR är tiden det tar från det att en felanmälan kommer in till oss till att ärendet är åtgärdat. TTR mäts över alla dagar i veckan och alla dygnets timmar.

Vårt TTR mål är 5 dagar och vi arbetar alltid så hårt vi kan för att nå detta mål. Under det senaste året har vi nått 5,5 dagar i snitt.

Qicraft rekommenderar starkt att vår utrustning monteras och servas av auktoriserade servicetekniker för att kunna kvalitetssäkra utrustningen före användning.

________________________________________________________________________________________

service-och-support-qicraft-sweden