Nytt spännande partnerskap med SATS för att leverera HIIT-klasser i toppklass

Stockholm, Sverige – 10 september 2024

Vi på Technogym är stolta över att inleda ett spännande partnerskap med SATS, Nordens största träningskedja, för att tillsammans erbjuda högkvalitativa HIIT-klasser. Genom samarbetet kommer Technogyms innovativa löpband, Skillrun, att integreras i SATS HIIT-klasser på alla deras klubbar i Norden.

Avtalet är en viktig milstolpe för båda företagen, i deras gemensamma strävan att förbättra träningsupplevelsen för SATS medlemmar. Technogym Skillrun, känt för sina innovativa träningsfunktioner, kommer att ge SATS medlemmar oöverträffade möjligheter att optimera sina träningspass – oavsett träningsnivå.

”Detta samarbete understryker vårt åtagande att erbjuda de bästa gruppträningsupplevelserna för våra medlemmar.  Technogym Skillruns avancerade funktioner gör det till ett perfekt komplement till våra HIIT- och gruppträningsklasser”, säger Alexander Myers, Nordic Head of Concept & Equipment på SATS.

”Vi är mycket glada över att samarbeta med SATS och bidra till deras ambitiösa satsningar på att vidareutveckla deras HIIT- och gruppträningserbjudanden. Skillrun är särskilt utvecklat för att pusha gränserna inom atletisk träning, och vi är övertygade om att SATS medlemmar kommer att uppleva stora fördelar med denna uppgradering till deras träningspass, säger Farhad Jabbari, CEO för Technogym Nordic.

Integrationen av Technogym Skillrun i SATS HIIT-klasser ligger i linje med SATS övergripande strategi att stärka sitt erbjudande och ge sina medlemmar de mest innovativa och motiverande träningslösningarna.

Partnerskapet kommer vid en tidpunkt av stark tillväxt och finansiell stabilitet för SATS. Enligt deras senaste kvartalsrapport har SATS visat starka finansiella resultat, med en markant ökning av EBITDA och en fortsatt minskande skulder. Finansiella analytiker har berömt företagets förmåga att leverera stabila resultat och ser de planerade utdelningarna nästa år som en positiv indikation på en sund balansräkning.

I takt med att SATS fortsätter sin expansion och investerar i innovativa träningsupplevelser, kommer detta partnerskap att spela en central roll för att kunna erbjuda företagets medlemmar högkvalitativa och prestationsinriktade träningslösningar.

För mer information, vänligen kontakta:
Kjell Olav Engen
Chief Commercial Officer
E-post: Kjell.Olav.engen@qicraft.no
Mobil: +47 977 69 852

Om SATS
SATS Group är den ledande leverantören av fitness- och träningstjänster i Norden med 274 klubbar i Norge, Sverige, Finland och Danmark. SATS har 719 000 medlemmar och 10 000 anställda som är engagerade i att inspirera så många människor som möjligt till en aktiv livsstil.

Om Technogym
Technogym är världsledande inom design och produktion av träningsutrustning och relaterade digitala lösningar. Technogym erbjuder allt inom träningsmaskiner och träningsutrustning för privatpersoner, företag, hälsosektorn och gym. Technogym erbjuder ett komplett ekosystem av uppkopplad utrustning, digitala tjänster, on-demand träning och appar som möjliggör en personlig träningsupplevelse för varje användare när som helst och var som helst: hemma, på gymmet eller när man är på resande fot/språng.

Över 55 miljoner människor tränar idag med Technogym-utrustning på över 85 000 gym och 500 000 privata hem världen över. Technogym har varit den officiella leverantören av träningsutrustning till flera olympiska spel och senast till OS i Paris 2024.