Mywellness support

Mywellness support

För dig som använder Mywellness Pro

Mywellness Pro är ett coaching- och kommunikationsverktyg från Technogym för gym, tränare och personliga tränare. På den här sidan hittar du instruktioner om hur du använder verktyget.

Instruktioner för användning av Mywellness Pro

Så här hittar du instruktioner och tips för att använda Mywellness Pro, t.ex. Vanliga frågor.

Detta ger dig tillgång till e-lärande onlinekurser, t.ex. Mywellness Pro och den senaste Technogym-utrustningen.

Detta ger dig tillgång till Technogyms bibliotek med marknadsföringsmaterial direkt från Mywellness Pro.

Detta ger dig tillgång till Technogyms bibliotek med marknadsföringsmaterial utan Mywellness Pro-referenser.

 

Vanliga frågor (FAQ)

F: Jag kan inte komma åt mitt Mywellness-konto eftersom jag inte kommer ihåg mitt lösenord.

S: Gå till www.mywellness.com och använd funktionen ”Glömt lösenord”. Du kommer att få en länk i ditt e-postmeddelande där du kan återställa ditt lösenord

F: Hur lägger jag till en ny personal i Mywellness Pro?

A: I menyn på vänster sida i Mywellness Pro, klicka på personer och sedan personal medlemmar. Lägg till en ny, ange ett namn och en e-postadress och ange en roll. Ett inbjudningsmeddelande skickas automatiskt till personen via e-post.

F. Wellnesskey/band-läsaren fungerar inte. Jag försöker tilldela nyckeln/band till klienten, men programmet säger att ”Programvaran som behövs för att tilldela nyckeln är inte installerad på din dator. Ladda ner programvaran här ”. Jag försöker installera, men problemet kvarstår.

S: Ta först bort det befintliga Mywellness Key Reader-programmet från din dator: i sökfältet bredvid Windows-menyn skriver du Mywellness device … När programmet hittas, högerklicka och klicka på Avinstallera. Gå sedan tillbaka till pro.Mywellness och installera om programvaran.

F: Jag uppdaterade en kunds träningsprogram medan jag av misstag raderade hennes gamla program. Kan jag återställa ett gammalt program?

S: För att återställa ett tidigare träningsprogram, börja tilldela ett nytt program till klienten och välj “Tidigare använt” från listan. Du kan välja vilket av klientens gamla program du vill återställa.

F: Kunden vill ta bort sina data från Mywellness. Hur görs det?

S: Gå till kundens kort (hämta först kundens information från kontaktlistan och öppna kortet genom att klicka på deras namn). Klicka på knappen Redigera bredvid informationstexten (penna). Klicka på RADERA i det nedre vänstra hörnet. Radering tar bara bort klubbens syn på kundens information men tar inte bort kundens konto.

Om en kund vill radera hela sitt konto måste de göra det själv genom att logga in på www.mywellness.com. Från inställningarna i det övre högra hörnet kan han komma åt användarinställningarna och därifrån ta bort sitt konto.

F: Kunden vill ändra inställningarna för Mywellness-aviseringar. Vill meddelas om möten eller vill inte få en sammanfattning av veckovisa aktiviteter. Hur ändrar jag inställningar?

S: Kunden kan ändra aviseringsinställningarna på www.mywellness.com (Inställningar i det övre högra hörnet).

Klubben kan ändra kundanmälningsinställningarna på kundkortet: Gå till kundkortet och klicka på knappen Redigera bredvid informationstexten, välj aviseringsinställningarna och ändra inställningarna. Spara.

F: Kunden har två Mywellness-konton. Hur kan de kombineras?

S: Två aktiva Mywellness-konton kan inte länkas. Vi rekommenderar att kunden bestämmer vad han vill använda i framtiden och tar bort en annan www.mywellness.com (i det övre högra hörnet Inställningar – Användarkontoinställningar – Radera konto).

F: En kund ser inte sitt träningsprogram i Mywellness-appen på sin telefon, även om det visas på deras konto i Mywellness Pro.

S: Troligtvis är kunden inloggad på sin Mywellness-app med en annan e-postadress än vad klubb har lagrat på Mywellness Pro. E-postadressen till användarkontot är den som kunden ska logga in på i applikationen.

 

Mywellness Pro

mywellness-support-qicraft-sweden