Technogym inleder samarbete med Casper Ruud

Det är med stolthet Technogym nu meddelar ett nytt och spännande partnerskap med tennisstjärnan Casper Ruud. Detta partnerskap markerar ett betydelsefullt steg framåt för Technogym och visar företagets starka åtagande att stödja idrottare både på lokal och global nivå.

Casper Ruud är inte bara Norges främsta tennisspelare genom tiderna, utan också en nyckelfigur i den internationella tennisvärlden. Hans professionella karriär började år 2016 och sedan dess har han imponerat genom att nå tre Grand Slam-finaler och samlat på sig hela 10 ATP-titlar. Kopplingen mellan Technogym och tennisvärlden är starkt etablerad, med samarbeten med spelare som Rafael Nadal, Jannik Sinner och flera andra stora namn.

Genom årtionden av innovation och expertis har Technogym fortsatt att stödja idrottare i deras strävan efter att förbättra och utveckla sina prestationer. Företaget är idag en stolt partner till några av världens mest framstående idrottare och har en långvarig historia som officiell leverantör till de olympiska spelen.

Bilder: @NittoATPFinals

”Samarbetet med Technogym är otroligt viktigt för mig som idrottare. Technogym är känt för sina högkvalitativa produkter med fokus på teknologi och estetik. Jag har använt deras produkter i årtionden, och som elitidrottare är det avgörande att ha förstklassig utrustning för att uppnå och bibehålla högsta prestationsnivå. Med Technogym-produkterna kan jag enkelt träna, antingen med min tränare eller på egen hand. Det kan vara utmanande för en elitidrottare att hitta kvalitetsprodukter som ger samma nivå av stöd och framsteg som Technogym gör,” säger Casper Ruud om det nya partnerskapet.

Som en del av partnerskapet kommer Casper Ruud att få tillgång till innovativ träningsutrustning. Syftet med samarbetet är att säkerställa att Casper Ruud har de bästa förutsättningarna för att fortsätta att prestera på toppnivå internationellt.

För mer information om Technogym och samarbetet med Casper Ruud, vänligen kontakta:
Kjell Olav Engen, CCO Technogym Nordics
kjell.olav.engen@qicraft.no