Artikel

3 träningsövningar att göra tillsammans på Alla Hjärtans dag

Kontakta oss
Försäljning

Oavsett om du är en person som firar alla hjärtans dag eller inte, vad sägs om att starta en ny tradition i år?

Varför inte fira dagen med en rolig, ny partnerträning eller kanske till och med en ny träningsvän? Att träna med en partner eller en vän kan vara ett bra sätt att både motivera och driva varandra. Ett träningspass tillsammans är också ett bra sätt att ”logga ut”, skratta tillsammans och få en paus från vardagen.

Vi vet inte om det finns något i det gamla talesättet ”Par som tränar ihop, håller ihop”. Oavsett vilket, råder det ingen tvekan om att träna tillsammans ger både ökad motivation och glädje. Även om hjärtfrekvensen ökar och musklerna bränner, bör träning vara kul och ännu roligare blir det när du har någon att svettas med.

valentines day tren sammen

Utrustning du behöver för övningarna är kettlebells och varandra (eventuellt träningsmattor).

Kettlebells är den perfekta träningsutrustningen, oavsett om du har mycket eller lite utrymme. Köp gärna en träningsmatta för bättre stöd i olika övningar och för att skydda dig och golvet du tränar på hemma. Övningarna kan självklart också göras på gymmet.

Relaterade produkter
Kettlebells

TechnogymPURE STRENGTH - Kettlebells

Läs mer

Uppvärmningstips:

Tio minuters lungt arbete på ett löpband.
Fem minuters lugn löpning på löpband, innan sprintintervaller på 5 x 1 min.
Dynamisk uppvärmning i form av stretch-, böj- och rotationsövningar.

Testa dig själv med detta styrkeprogram, som kan göras med en partner eller vän:

Alla övningar körs 10 repetitioner innan man byter och körs 10 repetitioner igen. Gör detta två set innan du går vidare till nästa övning. Du får vila mellan övningarna och det finns alltid en person som arbetar med vikt när den andra bara arbetar med kroppsvikt. Välj belastning som båda är bekväma att använda i tio repetitioner.

1. Squat pushup med partner. Träning för rumpa, lår, axlar, bröst och bål.

Valentines day. Tren sammen med en venn. Partrening. Partnertrening. Knebøy

En står i planka med raka armar. Ha en rak linje från vristerna, neutral rygg och nacke och spänn rumpan under hela övningen. Den andra står upp och greppar vristerna på personen står i plankam och gör knäböj.

tines day. Tren sammen med en venn. Partrening. Partnertrening Knebøy, planke

Personen som står i planken gör pushups medan den andra gör knäböj. Klarar du att synkronisera? Utför 10 reps vardera innan ni byter och kör två varv.

2. Liggande benlyft. Magträning

tines day. Tren sammen med en venn. Partrening. Partnertrening

En ligger på ryggen med benen pekandes rakt upp. Den andra står precis vid partners huvud. Den som står skjuter sin partners ben ifrån sig.

tines day. Tren sammen med en venn. Partrening. Partnertrening

Den liggande personen ska spänna magen och hindra att benen når hela vägen ner till golvet för att sedan ta upp de igen. Gör tio repetitioner vardera innan ni byter och kör två varv.

3. Utfall med kettlebell. Träning för rumpa, lår och bålstabilitet

tines day. Tren sammen med en venn. Partrening. Partnertrening

Stå mot varandra, ansikte mot ansikte med främre foten i samma led och en kettlebell mellan fötterna.

tines day. Tren sammen med en venn. Partrening. Partnertrening

Båda böjer sig ner i ett utfall, där plockar ena upp kettlebellen. Den som inte har en kettlebell gör samtidigt en repetition utan vikt. Utför totalt tio repetitioner innan ni byter ben. Gör totalt två omgångar.

Lycka till och kör hårt!

Relaterade produkter
SKILLTOOLS

TechnogymSKILL LINE - SKILLTOOLS

Läs mer