Service och support
Kontakta vår kundservice:
Är du privatkund och har frågor kring hur du enklast kommer igång att träna med din Technogymutrustning?
På denna sida hittar du användbar information om våra bästsäljande träningsprodukter för hemmet.
Alla förfrågningar gällande teknisk support, felanmälan, beställning av reservdelar och tecknande av serviceavtal eller beställning av service görs till e-post service@qicraft.se eller genom att fylla i relevant kontaktformulär nedan.
Technogyms serviceteam
Majoriteten av vårt service-, teknik- och supportteam sitter på vårt huvudkontoret i Stockholm. Här har vi även ett stort reservdelslager. Vårt skickliga team av servicetekniker hjälper våra kunder över hela vårt avlånga land. Dessutom använder vi oss av långsiktiga partners, så att vi alltid kan ställa upp för våra kunder.
Teknisk service, installation och reparation utförs av tekniskt kvalificerad personal i enlighet med Technogyms specifikationer.
Support på distans via Support Remote
Våra kunder kan även få tillgång till våra teknikers- och supportteams expertis, Cloud-frågor, mjukvaruuppdateringar, vägledning och direktkontakt på distans via tjänsten Support Remote. Med tjänsten får du hjälp snabbare och mer kostnadseffektivt, eftersom resekostnader elimineras. Tid debiteras per påbörjad halvtimme. Du kan boka tid för Support Remote genom att göra en felanmälan. Efter att du gjort en felanmälan får du sedan en länk till Support Remote via sms. OBS! Se till att telefonnumret du anger är korrekt.
Vi mäter TTR (Time To Repair)
För oss är det viktigt att vi håller en hög servicenivå för att du som kund ska känna dig trygg i valet av oss som leverantör. Därför mäter vi Time To Repair (TTR) som ett nyckeltal. TTR är tiden det tar från det att en felanmälan kommer in till oss till att ärendet är åtgärdat. TTR mäts över alla dagar i veckan och alla dygnets timmar.
Vårt TTR mål är 5 dagar och vi arbetar alltid så hårt vi kan för att nå detta mål.
Qicraft rekommenderar starkt att vår utrustning monteras och servas av auktoriserade servicetekniker för att kunna kvalitetssäkra utrustningen före användning.
________________________________________________________________________________________